دیگر ادیان

مهدي از ديدگاه ديگر اديان

تقريباً همه كساني كه در زمينه مهدويت مطالعه دارند متفقند كه تمام اقوام جهان در انتظار يك رهبر بزرگ انقلابي به سر مي برند، و با اين كه هر كدام او را به نامي مي نامند، ولي همگي در اوصاف كلي و اصول برنامه هاي انقلابي او اتفاق دارند. به اين اتفاق جهاني در متون اسلامي نيز اشاره شده است: "السلام علي المهدي الذي وعد الله به الأمم" يا "ولقد كتبنا في الزبور من بعد الذكر أن الأرض يرثها عبادي الصالحون" يعني همانا در زبور(بعد از تورات) نگاشتيم كه زمين را بندگان صالح من به تصرف درخواهندآورد.(انبياء/105) نمونه هاي زير، بشاراتي است كه در كتب اديان مختلف آمده است:

 1. در كتاب "جاماسب نامه" از قول زرتشت چنين آمده است: "مردي بيرون آيد از سرزمين تازيان ... مردي بزرگ سر و بزرگ تن و بزرگ ساق، و بر آئين جد خويش."

 2. در "مزامير" داود جمله 29 آمده است: "صديقان وارث زمين شده، ابداً در آن ساكن خواهند شد."

 3. در كتاب "وشن جوك" از كتب هندوها نيز چنين آمده است: "سرانجام دنيا به كسي برمي گردد كه خدا را دوست دارد و از بندگان خاص او باشد و نام او فرخنده و خجسته باشد."

 4. و در انجيل "لوقا"، فصل دوازدهم نيز اين گونه بشارت داده شده است: "و شما مانند كساني باشيد كه انتظار آقاي خود را مي كشند تا هر وقت بيايد و در را بكوبد، بي درنگ براي او باز كنيد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در   پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:,;ساعت  16:49;  توسط  موعود;